af Christian Mosbæk Johannessen | 5. maj 2024
Formål Gruppens overordnede målsætning er at undersøge, hvordan læringsmiljøet i digital teknologiforståelse kan fremmes, så der skabes rum for diversitet og multible deltagelsesmuligheder. Mere specifikt undersøger vi: Hvilke pædagogiske, didaktiske og materielle...
af Christian Mosbæk Johannessen | 4. maj 2024
Formål Arbejdspakken skal udvikle en evalueringsstrategi for digital myndiggørelse i grundskolen som består af værktøjer, ressourcer og eksemplariske forløb, der demonstrerer hvor der kan arbejdes med formative evaluering. Arbejdspakken vil desuden bidrage til den...
af Christian Mosbæk Johannessen | 3. maj 2024
Formål Nye fag og fagligheder får deres liv og gennemslagskraft i den daglige undervisning på landets skoler. Det er derfor afgørende, at teknologiforståelse udvikles i og med den daglige undervisning på skolerne og i samskabelse med både elever og lærere. På den måde...
af Christian Mosbæk Johannessen | 2. maj 2024
Formål Dette delprojekt skal udvikle en klar og sammenhængende progressionsmodel, der beskriver, hvordan børn og unges digital teknologiforståelse skal udvikles gennem grundskolen og ungdomsuddannelserne frem imod videregående uddannelser. Modellen skal tage højde for...
af Christian Mosbæk Johannessen | 1. maj 2024
I WP-A arbejder vi i denne første fase med et systematisk litteraturstudie, hvor vi afdækker den nuværende danske forståelse af fagligheden ”Digital teknologiforståelse” ud fra følgende undersøgelsesspørgsmål: Hvad kendetegner translationer og operationaliseringer af...
Seneste kommentarer