Vælg en side

Virkning og skalering

Formål Formålet med denne arbejdspakke er a) at udarbejde en designguide til udvikling af didaktiske læremidler og eksemplariske forløb med fokus på teknologiforståelse som faglighed i folkeskolen til brug i de andre arbejdspakker, b) at afprøve forløb fra de andre...

Teknologiforståelse i dansk

Formål Formålet med arbejdspakken er at afprøve, udvikle og dokumentere viden om integration af teknologiforståelse i danskfaget. Udgangspunktet er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. Vi forsker derfor i fagdidaktik med fokus på elevers...

Teknologiforståelse i matematik

I et klasseværelse sidder en gruppe elever og ryster en lille ”dims”  – en såkaldt mikro:bit. Mikro:bitten er en del af noget blokprogrammering, som eleverne ændrer og udvikler undervejs. Spørgsmålet er nu bare: Hvor er matematikken? Og hvordan tydeliggør vi...