Vælg en side
Fag

Natur/teknologi

“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Hvordan kan klassiske matematiske idéer bringes i spil sammen med moderne teknologi og samtidig skabe faglig ...
AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Bemærk, denne workshop er desværre aflyst. I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i ...

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Oplev CFU Danmarks Open Space – stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært! Få inspiration og konkrete ...
CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

Kom og oplev CFUMaker.dk – et inspirerende online-univers for alle, der arbejder med Maker i undervisning og ...
CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUMaker.dk er en platform skabt til dig, der ønsker at kombinere teknologi, kreativitet og maker i din ...
ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

På en robotbane skal op til 4 hold med udgangspunkt i hver deres base løse 4 grønne missioner med en LEGO SPIKE ...

Computational Thinking og problemløsning i matematik

Workshop: Teknologiforståelse i Matematik – med Bæveren som makker Hvordan kan computational thinking og ...

Danske elevers teknologiforståelse

ICILS 2023-undersøgelsen viser, at danske elever er dygtige til at bruge it til at søge, vurdere og producere ...

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

I dette Open Space, kan du møde First Lego League - en global konkurrence, hvor børn og unge arbejder med ...

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den ...

Klar, parat, valgfag!

Er du klar til at undervise i teknologiforståelse som valgfag? I dette oplæg får du inspiration til din ...
Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebaner er en tidløs klassiker, der på engagerende vis forener engineering, fysik og kreativitet i ægte ...
Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Generative AI is rapidly changing how students interact with digital tools and express ideas through computation. ...
Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Kom og byg en unik opfindelse med Arduino og ESP32 microcontrollere. Her får vi hænderne i maskineriet, og bygger ...
Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

World Robot Olympiad (WRO) er et læringsforløb i teknologiforståelse og en international konkurrence i ...

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

I den afsluttende keynote stiller Henriette Tolstrup Holmegaard, der er professor i Science Identitet, stiller ...
The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

New educational subjects aimed at Digital Literacy and Computing Education are difficult to design but even more ...

Tinkering og teknologiforståese i skolen

Kom og bidrag til en stor fælles oplevelse af, hvordan skoler kan arbejde med tinkering og teknologiforståelse. ...

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Hvordan kan vi bygge bro over den digitale samtalekløft mellem børn, unge og voksne? Hvordan kan vi forstå børns ...
W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Hvordan 'ser det ud', når elever udvikler digital myndiggørelse? Og hvad kan man som lærer gøre for at hjælpe ...
W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Slip eleverne løs i den sikre, gratis og energivenlige AI-ressource SkoleGPT. I denne workshop, får du gode ...
W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

Hvordan ser robot-verdenen ud udenfor folkeskolen? Hvad kan robotter bruges til? Robothus Fyn har afholdt  events ...

W09: AI – Misinformation og Disinformation

Kunstig intelligens udvikler sig hastigt og åbner nye døre for generering af tekst, billeder og videoer. Samtidig ...

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Velkommen til BLINGTRON! Savner du inspiration til din undervisning? Ville du gerne være i stand til at ...
W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

I denne workshop arbejder vi hands-on med at udvide Micro:Bit med upcyklede materialer i forhold til emnet trafik ...
W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Playing with the Sun is an open source construction kit and set of creative learning activities that invite ...

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, ...

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

I denne workshop får du mulighed for at høre om læringspotentialer og udfordringer ved undervisning i og med ...
W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

I denne workshop får deltagerne mulighed for at arbejde med det gratis kode værktøj OctoStudio - et værktøj til at ...

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

I denne workshop vil vi vise, hvordan kan man arbejde med teknologiforståelse i børnehaveklassen, SFO eller i ...
W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

Vil du deltage i en workshop, der kombinerer fysiske arbejdsprocesser og etiske samtaler om dilemmafyldte ...
W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Dårlige vaner kan være svære at bryde. Men hvad nu, hvis vi kunne bruge teknologi som en hjælpende hånd? I denne ...
W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle ...
W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

I denne workshop vil vi introducere Smart Motor fra Tufts Universitet. Her skal vi arbejde med en enhed, hvor ...
No results found.