af Christian Mosbæk Johannessen | 7. jan 2025
Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt...
af Christian Mosbæk Johannessen | 6. jan 2025
This workshop explores ways to empower children to take an active role as changemakers in today’s digital world. It centers on the concept of Transformative Agency, inviting participants to share and discuss research and practical approaches for equipping children...
af Christian Mosbæk Johannessen | 6. jan 2025
World Robot Olympiad (WRO) er et læringsforløb i teknologiforståelse og en international konkurrence i konstruktion og programmering af robotter for elever i folkeskolen og på de gymnasiale uddannelser. I robotolympiaden arbejder vi med to kategorier: RoboMission,...
af Christian Mosbæk Johannessen | 6. jan 2025
ICILS 2023-undersøgelsen viser, at danske elever er dygtige til at bruge it til at søge, vurdere og producere information, og til datalogisk tænkning. Men de er blevet betydeligt dårligere siden 2018. Selv om danske piger i gennemsnit er dygtigere eller på samme...
af Christian Mosbæk Johannessen | 5. jan 2025
Er du klar til at undervise i teknologiforståelse som valgfag? I dette oplæg får du inspiration til din undervisning med konkrete idéer og forslag til aktiviteter, forløb og tilgange til undervisningen. Vi ser på, hvordan vi får eleverne til at udforske teknologierne...
Seneste kommentarer