Vil du deltage i en workshop, der kombinerer fysiske arbejdsprocesser og etiske samtaler om dilemmafyldte handlinger? Så er dette forløb noget for dig! Vi starter med en velkendt arbejdsproces, men tilføjer et uventet twist, der udfordrer dig til at overveje dine handlinger før, under og efter opgavens fuldførelse. Vi er nemlig optagede af, hvordan vi kan kombinere teknologiforståelsesfagets kompetenceområder “digital myndiggørelse” og “digital design og designproces” med en kendt teknologi, som passer til mellemtrinnet. Gennem brugen af Micro:bit og masser af støtte vil vi arbejde praktisk med design og samtidig analysere vores egne valg og handlinger. Målet er at reflektere over, hvor udviklet vores digitale myndiggørelse er, og hvordan vi kan styrke den fremadrettet. Vi vil ligeledes præsentere deltagerne for små videoklip fra test med elever, som bringer refleksion ind til workshoppen. Så hop ombord, hvis du vil udforske, hvordan teknologi og etik kan gå hånd i hånd i praksis, når digital design bruges som en platform for ansvarlighed og refleksion!
Workshop
W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit
Lokale 109
Bidragydere

Relaterede bidrag

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala
Danske elevers teknologiforståelse
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

Kodechamp

W29: Grøn teknologi og matematik
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever
No results found.