Vælg en side
Workshop

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

Lokale 109

Vil du deltage i en workshop, der kombinerer fysiske arbejdsprocesser og etiske samtaler om dilemmafyldte handlinger? Så er dette forløb noget for dig! Vi starter med en velkendt arbejdsproces, men tilføjer et uventet twist, der udfordrer dig til at overveje dine handlinger før, under og efter opgavens fuldførelse. Vi er nemlig optagede af, hvordan vi kan kombinere teknologiforståelsesfagets kompetenceområder “digital myndiggørelse” og “digital design og designproces” med en kendt teknologi, som passer til mellemtrinnet. Gennem brugen af Micro:bit og masser af støtte vil vi arbejde praktisk med design og samtidig analysere vores egne valg og handlinger. Målet er at reflektere over, hvor udviklet vores digitale myndiggørelse er, og hvordan vi kan styrke den fremadrettet. Vi vil ligeledes præsentere deltagerne for små videoklip fra test med elever, som bringer refleksion ind til workshoppen. Så hop ombord, hvis du vil udforske, hvordan teknologi og etik kan gå hånd i hånd i praksis, når digital design bruges som en platform for ansvarlighed og refleksion!

Bidragydere

Faglige emner

Digital design og designprocesser Digital myndiggørelse Etisk ansvarlighed

Anvendte teknologier

Microbit

Relaterede bidrag

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Danske elevers teknologiforståelse

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

Kodechamp

Kodechamp

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

No results found.