Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse som valgfag

Dette oplæg giver indledende et indblik i, hvordan Videnscenter for Digital Teknologiforståelse og skoler arbejder med at skabe teknologiforståelse som et helt nyt valgfag i skolen. Vi vil blandt andet beskrive nogle af de dilemmaer, der ses i udviklingen af fagligheden og hvad man kan forestille sig, at den nye faglighed kommer til at have fokus på, samt hvordan man som lærer eller skole kan forberede sig på den faglighed, der kommer?

Bidragydere

Relaterede bidrag

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

No results found.