Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Digital competence in Norway – where to next?

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Teknologiforståelse i dansk

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

No results found.