Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere

Relaterede bidrag

Kodechamp

W07: Teknologiforståelse med robotter
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI
Digital competence in Norway – where to next?

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit
No results found.