Workshop

W29: Grøn teknologi og matematik

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle kan bruges til at opsamle data til videre matematisk behandling og statistisk analyse. I workshoppen vil du blive præsenteret for og arbejde med et teknologisk og digitalt undervisningsmateriale, som er udviklet gennem Interreg projektet DiASper Green (Digitalt Arbejdsliv fra Skoleperspektivet). Materialet har været brugt i et projekt på danske og tyske skoler i 2024. Se evt. mere her: https://diasper-project.eu/da

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Teknologiforståelse, Matematik, Databehandling, Klima- og Miljøanalyse

Anvendte teknologier

Micro:bit, 3D print, Programmering, Sensorteknologier, Aktuatorteknologier

Relaterede bidrag

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

Klar, parat, valgfag!

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W25: Digital teknologiforståelse og engineering