Vælg en side
Workshop

W29: Grøn teknologi og matematik

Lokale 301

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle kan bruges til at opsamle data til videre matematisk behandling og statistisk analyse. I workshoppen vil du blive præsenteret for og arbejde med et teknologisk og digitalt undervisningsmateriale, som er udviklet gennem Interreg projektet DiASper Green (Digitalt Arbejdsliv fra Skoleperspektivet). Materialet har været brugt i et projekt på danske og tyske skoler i 2024. Se evt. mere her: https://diasper-project.eu/da

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Teknologiforståelse, Matematik, Databehandling, Klima- og Miljøanalyse

Anvendte teknologier

Micro:bit, 3D print, Programmering, Sensorteknologier, Aktuatorteknologier

Relaterede bidrag

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Tinkering og teknologiforståese i skolen

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

Teknologiforståelse i matematikfaget

No results found.