Open Space

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Oplev CFU Danmarks Open Space – stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært! Få inspiration og konkrete eksempler på, hvordan du kan arbejde praksisnært med teknologiforståelse i undervisningen. Tag udfordringen op i vores TinkerQubes. Her kan du være medskaber af æstetiske svingfigurer. Figurerne skabes i samspil mellem sugerør og micro:bit. Du kan også skabe liv med vores greenscreen opsætning eller spænde ben for dig selv ved vores kuglebane. Du kan møde fantalastiske Karla og vennerne i et kreativt Makey Makey-forløb for indskolingen, eller afprøv elevernes katapulter – skabt af mellemtrinselever med Hummingbird. Oplev, hvordan eleverne kan skabe kreativt indhold med CoSpaces og Thinglink, som kan opleves og deles i Pico VR-briller. I vores Open-Space kan du også udforske de mange spændende ressourcer på CFU-MAKER, der henvender sig til alle niveauer. Tjek kortet over makerspaces og aktiviteter rundt om i landet. Få adgang til vores fælles maker-forum, hvor du kan udveksle idéer og inspiration med andre passionerede makere.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse på tværs af alder, køn og faglighed Teknologiforståelse i fagene Makerspace pædagogik VR i hænder på eleverne

Anvendte teknologier

Makey Makey micro:bit HummingBird CFU-Maker.dk Pico VR-briller Cospaces Thinglink Makecode Stop Motion Studio

Relaterede bidrag

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

Teknologiforståelse som valgfag