Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I Teknologiforståelse i dansk forsker vi i begrebet computationel literacy, som handler om at lære elever at udtrykke sig kreativt med data og kodning, samtidig med at de forholder sig kritisk til digitale teknologiers indflydelse på individ og fællesskaber i samfundet. Vi vil fortælle om, hvordan vores arbejde udfolder sig i et tæt samarbejde med to forsøgsskoler. Med TEKIDANSK12 markerer vi udvikling af indhold og progressionsmuligheder mellem dansk i grundskole og ungdomsuddannelse.
Talk
Teknologiforståelse i dansk
Bidragydere
Relaterede bidrag
Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune
Legende tilgange til teknologiforståelseR

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
