Workshop

W25: Digital teknologiforståelse og engineering

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire professionshøjskoler, Naturvidenskabernes Hus og Engineer the Future været i gang med at videreudvikle engineering til en mere praksisfaglig didaktik. Som en del af processen er der blevet udviklet nye engineering-forløb som praksisnære eksempler på nye didaktiske elementer. Forløbene er alle tværfaglige med matematik, naturfag og/eller H&D, og i flere forløb inddrages både digital teknologiforståelse og makerspaces på forskellig vis i designprocessen. På denne workshop vil vi med udgangspunkt i et af de nye engineering-forløb, formidle og arbejde med nogle af de nye praksisfaglige ideer fra didaktikudviklingen med fokus digital teknologiforståelse.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Teknologiforståelse som valgfag

On – Sammen om digital dannelse i skolen