Vælg en side
Workshop

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Lokale 106

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, kan understøtte læring og socialt samvær. Aktiviteterne vil primært være målrettet de yngste elever, og kan anvendes i både indskoling og SFO. Der arbejdes primært med de digitale teknologier Blue:bot og Ozobot, samt alt det et ‘skramlotek’ kan indeholde.

Bidragydere

Materialer mm.

Husk dine børnebriller, det gode humør, legeglæden og ikke mindst din nysgerrighed. Vi ved ikke hvor vi ender 🙂

Faglige emner

Fra indput til output Historiefortælling og historie skabelse Algoritmer i børnehøjde Det vi endnu ikke har opdaget

Anvendte teknologier

Skramlotekets glæder BlueBots og Ozobots

Relaterede bidrag

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Teknologiforståelse for alle – Erfaringer fra MakerSpace Mors

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

No results found.