Workshop

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, kan understøtte læring og socialt samvær. Aktiviteterne vil primært være målrettet de yngste elever, og kan anvendes i både indskoling og SFO. Der arbejdes primært med de digitale teknologier Blue:bot og Ozobot, samt alt det et ‘skramlotek’ kan indeholde.

Bidragydere

Materialer mm.

Husk dine børnebriller, det gode humør, legeglæden og ikke mindst din nysgerrighed. Vi ved ikke hvor vi ender 🙂

Faglige emner

Fra indput til output Historiefortælling og historie skabelse Algoritmer i børnehøjde Det vi endnu ikke har opdaget

Anvendte teknologier

Skramlotekets glæder BlueBots og Ozobots

Relaterede bidrag

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune