Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Legende tilgange til teknologiforståelseR

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

No results found.