Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Teknologiforståelse i matematikfaget

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Teknologiforståelse som valgfag

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

No results found.