Workshop

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Lokale K3

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i grundskolen? Så er denne workshop noget for dig. Her får du indblik i Erasmus Plus projektet Agile Edu, hvor vi sammen med lærere undersøger, hvordan vi kan involvere elever i at arbejde med små digitale data for at skabe bedre fælles (lærings)miljøer. Vi sætter fokus på et af projektets eksperimenter, hvor elever i 7. klasse gennem egne digitale undersøgelser af trivsel og fællesskaber ift. brug af mobiltelefoner har fået sprog og stemme i debatten og demokratiske beslutninger omkring mobilpolitikken på skolen. I workshoppen vil du både høre om forløbet og dets resultater og blive præsenteret for, hvordan du kan arbejde eksperimenterende med analoge og digitale teknologier og AI ved hjælp af SkoleGPT. Du får mulighed at afprøve de processer, som elever har været igennem for at udfordre og udforske mulighederne for at skabe meningsfulde undersøgelser af fælles læringsmiljø, egen mobilbrug og kultur i undervisningen.

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Anvendte teknologier

SkoleGPT Pap og robotteknologi

Relaterede bidrag

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Tinkering og teknologiforståese i skolen

Danske elevers teknologiforståelse

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger