Vælg en side
Workshop

Den bedste vindmøllevinge?

I denne workshop præsenteres et udskolingsforløb til teknolgiforståelse og naturfag, hvor elever arbejder med datalogisk modellering og programmering gennem en designudfordring: at bygge den mest effektive vindmølle. I forløbet skal eleverne designer og 3D-printer egne rotorformer, som testes i en vindtunnel for at undersøge, hvilke former der fungerer bedst. Derefter bygger de et voltmeter med micro:bit, hvor de lærer at aflæse analoge signaler, kalibrere en reference og omregne data til volt gennem en matematisk funktion. Til sidst bruger eleverne micro:bittens målinger til at teste og forbedre deres egne vindmøllevinger. Workshoppen fokuserer på den praktiske micro:bit-del, mens resten af forløbet præsenteres som ramme og inspiration.

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Engineering, Fysik, Energi, Kodning, elektronik, strøm og styring 

Anvendte teknologier

Micro:bit

Relaterede bidrag

“Dear Data” i børnehøjde

“Dear Data” i børnehøjde

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Kreative kontrollere med Makey Makey

“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Fra digitalt design til støbning  – teknologiforståelse gennem smykkedesign

Fra digitalt design til støbning – teknologiforståelse gennem smykkedesign

Kodechamp

Kodechamp

No results found.