Målgruppe

Pædagoger

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Oplev CFU Danmarks Open Space – stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært! Få inspiration og konkrete ...
CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

Kom og oplev CFUMaker.dk – et inspirerende online-univers for alle, der arbejder med Maker i undervisning og ...
CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUMaker.dk er en platform skabt til dig, der ønsker at kombinere teknologi, kreativitet og maker i din ...
ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

På en robotbane skal op til 4 hold med udgangspunkt i hver deres base løse 4 grønne missioner med en LEGO SPIKE ...

Danske elevers teknologiforståelse

ICILS 2023-undersøgelsen viser, at danske elever er dygtige til at bruge it til at søge, vurdere og producere ...

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

I dette Open Space, kan du møde First Lego League - en global konkurrence, hvor børn og unge arbejder med ...

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den ...

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

I dette oplæg præsenteres Skive Kommunes indsats med implementering af it-strategien "Ida & Tims teknologiske ...

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

FabLab Spinderihallerne har i over ti år udforsket FabLab-universet og skabt et kreativt miljø for alle – fra ...
Kodechamp

Kodechamp

Kodechamp er en årlig konkurrence for elever og undervisere i 5.-9. klasse i pixelart, spiludvikling og ...
Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebaner er en tidløs klassiker, der på engagerende vis forener engineering, fysik og kreativitet i ægte ...

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som ...
Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Med 10 års erfaring inden for design og indretning af innovative læringsmiljøer og faglokaler har vi en unik ...

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

I dette open space kan du kigge forbi til en dialog om brug af robot- og maskinteknologi i en makerspace setting ...

T2: Teknologiforståelse i fag

I denne session hører du om, hvordan teknologiforståelse kan integreres i alle fag – med særligt fokus på dansk, ...

T5: Teknologiforståelse for alle

Denne session har fokus på, hvordan vi sikrer, at teknologiforståelse bliver et fag for alle elever på tværs af ...

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

I den afsluttende keynote stiller Henriette Tolstrup Holmegaard, der er professor i Science Identitet, stiller ...

Teknologiforståelse for alle – Erfaringer fra MakerSpace Mors

Vi lever i en digital verden, hvor teknologi spiller en afgørende rolle i alt fra kommunikation til jobskabelse. ...

Teknologiforståelse i dansk

Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I ...
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at ...

Teknologiforståelse som valgfag

Dette oplæg giver indledende et indblik i, hvordan Videnscenter for Digital Teknologiforståelse og skoler arbejder ...

Tinkering og teknologiforståese i skolen

Kom og bidrag til en stor fælles oplevelse af, hvordan skoler kan arbejde med tinkering og teknologiforståelse. ...

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Hvordan kan vi bygge bro over den digitale samtalekløft mellem børn, unge og voksne? Hvordan kan vi forstå børns ...
Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Hvordan arbejder Odense kommune med at gøre byens børn til frontløbere inden teknologi og digitalisering? Kom ...
W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

I denne workshop undersøger deltagerne med hænder og hjerne, hvordan håndgribelig og konkret teknologi kan ...
W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Slip eleverne løs i den sikre, gratis og energivenlige AI-ressource SkoleGPT. I denne workshop, får du gode ...
W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne ...
W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

Hvordan ser robot-verdenen ud udenfor folkeskolen? Hvad kan robotter bruges til? Robothus Fyn har afholdt  events ...

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Velkommen til BLINGTRON! Savner du inspiration til din undervisning? Ville du gerne være i stand til at ...
W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og ...

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i ...
W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Playing with the Sun is an open source construction kit and set of creative learning activities that invite ...

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, ...
W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Er du nysgerrig på, hvordan du kan arbejde med forskellige perspektiver på legende tilgange med digital teknologi ...
W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

I denne workshop får deltagerne mulighed for at arbejde med det gratis kode værktøj OctoStudio - et værktøj til at ...

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

I denne workshop vil vi vise, hvordan kan man arbejde med teknologiforståelse i børnehaveklassen, SFO eller i ...
W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Dårlige vaner kan være svære at bryde. Men hvad nu, hvis vi kunne bruge teknologi som en hjælpende hånd? I denne ...
W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

I denne workshop vil vi introducere Smart Motor fra Tufts Universitet. Her skal vi arbejde med en enhed, hvor ...