Keynote

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Danske elevers teknologiforståelse

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!