Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.
Relaterede bidrag
W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data
Legende tilgange til teknologiforståelseR

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole
W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer
Fremtidens huse – et tværfagligt projekt
Danske elevers teknologiforståelse

W30: Programmering med Smart Motor
No results found.