Vælg en side
Keynote

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

Hvad er børnenes teknologiforståelse?

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

No results found.