Vælg en side
Workshop

Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

Hvordan udvikler vi eksisterende fag som dansk og matematik med teknologiforståelse på vores skole? I denne workshop sætter vi fokus på, hvordan fagudvikling kan foregå i en proces, hvor fagudviklere og fagets lærere mødes i øjenhøjde. Vi undersøger, hvordan tydelige mål, fælles faglige samtaler og praksisnære greb kan danne rammen for et professionelt læringsfællesskab, og hvordan fagudviklere kan facilitere forskellige fagforståelser, støtte kollegers faglige mod og være medskabere af nye didaktiske veje. Workshoppen giver konkrete redskaber til at udvikle danskfaget eller matematikfaget med lærerne, ikke for dem, så udvikling bliver noget, vi løfter sammen.

Bidragydere

Faglige emner

teamsamarbejde

kapacitetsopbygning

Anvendte teknologier

Primært analoge

Relaterede bidrag

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

No results found.