I første del af workshoppen vil I møde Peter fra 8.kl. Han har netop givet jer adgang til alle sine data fra de sidste 24 timer. Det er nu jeres opgave at sende Peter anbefalinger til musik, sko, reels, spil og film baseret på Peters data.
I anden del af workshoppen vil jeg facilitere en filosofisk dialog i traditionen for filosofi med børn og unge. Sammen vil vi undersøge, hvilken data Peter burde og ikke burde dele med den nye platform All-in-one.
Dialogen om teknologierne, hvad de gør ved os, fællesskabet og vores samfund kan være svær at facilitere. Med denne workshop får i indblik i hvordan det kan gøres ud fra en et scenarie og velafprøvede dialogteknikker.
Den filosofiske dialog er møntet på at stimulere jer/eleverne til selvstændig stillingtagen, perspektivdeling samt argumenterende og begrebslige undersøgelser. Igennem dialogen får eleverne mulighed for at lære deres egen holdning at kende og danne og fordybe sig i de ideer, begreber, argumenter og erfaringer som former den. Dialogen er en nøgle til digital myndiggørelse.
I vil få indblik i hvordan scenariebaserede universer kan skabes i ThingLink, et undervisningsforløb som I kan bruge med eleverne i morgen og et kortsæt til print med 48 spørge- og faciliteringsteknikker, som støtter en kultur, hvor eleverne tænker, taler og lytter til og med hinanden i undervisningen.

