Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.
Relaterede bidrag

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy
