Vælg en side
Keynote

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Tinkering og teknologiforståese i skolen

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

W01: Design af valgfaget teknologiforståelse

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

No results found.