Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den politiske beslutning var svær nok, men nu venter mange års hårdt arbejde med at gøre teknologiforståelse til et godt fag, og en rigtig faglighed, på alle skoler i hele landet. Undervejs skal vi lære af egne og andres erfaringer, holde et vågent øje på både skolens- og fagets formål, og ikke mindst udvikle og forfine (fag)didaktik og undervisning i teknologiforståelse. I denne keynote inviterer Lars Bo Andersen alle i det voksende fagmiljø til debat og refleksion over teknologiforståelse som kommende skolefag – i lyset af fagfornyelse, den hidtidige fagudvikling og det særlige ved at have digital teknologi som genstandsfelt i et nyt fag og faglighed.
Relaterede bidrag

W07: Teknologiforståelse med robotter
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever
First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge
Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

Prøv kræfter med Arduino og ESP32
Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

W02: Evaluering af digital myndiggørelse
No results found.