Vælg en side
Fag

Matematik

Fagfornyelse og teknologiforståelse – fra forsøgsfag til nyt skolefag

Hvordan ser status ud for fagfornyelsen og arbejdet med teknologiforståelse i folkeskolen – og hvor står vi netop ...

T3: Hvordan kan skolens ledelse implementere en ny faglighed i grundskolen? 

Fra 2027 skal (Digital) Teknologiforståelse både være et nyt valgfag i folkeskolen på 7. og 8. årgang og en ...

T6: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget matematik?

(Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Matematik i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder ...
W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Ved at arbejde med programmerbar teknologi får eleverne flere måder at udtrykke deres forståelse af litteratur og ...

W02: Computational Thinking og problemløsning i matematik

Workshop: Teknologiforståelse i Matematik – med Bæveren som makker Hvordan kan computational thinking og ...
W06: “Dear Data” i børnehøjde

W06: “Dear Data” i børnehøjde

Workshoppen er inspireret af projektet "Dear Data" og handler om at indsamle små data på hverdagsbegivenheder og ...
W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

Glem alt om at fejlsøge manglende parenteser. Med "vibe coding" og SkoleGPT kan eleverne beskrive deres idéer i ...

W14: Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem ...

W17: Teknologiforståelse for alle – fra barrierer til muligheder gennem Universal Design for Learning

Hvordan kan vi planlægge undervisning i teknologiforståelse, så flere elever kan deltage, eksperimentere og ...

W20: “Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Hvordan kan klassiske matematiske idéer bringes i spil sammen med moderne teknologi og samtidig skabe faglig ...
W21: Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

W21: Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

Hvordan gør vi matematik både kreativt og meningsfuldt for de yngste elever? I denne workshop præsenteres et ...
W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

Oplev, hvordan teknologiforståelse kan blive inkluderende, motiverende og meningsfuld for alle elever. I denne ...
W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

Pssst ! Er du også nysgerrig ? Altså nysgerrig på teknologiforståelse i praksis, og gerne på en måde hvor du kan ...
W25: Kompetenceløftet bred på AI

W25: Kompetenceløftet bred på AI

Hvordan vil du få din mor til at prompte? Hvilken personlig assistent har din farmor brug for? Hvordan sikrer vi ...

W28: Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

Hvordan udvikler vi eksisterende fag som dansk og matematik med teknologiforståelse på vores skole? I denne ...
W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Generative AI is rapidly changing how students interact with digital tools and express ideas through computation. ...
No results found.