Vælg en side
Workshop

Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem matematik i 4.-5. klasse. I forløbet skal eleverne hjælpe et spilfirma, med at forbedre deres spil ved at bruge deres viden om sandsynlighed.
Med afsæt i de nye fagplaner deler vi vores erfaringer med, hvordan teknologiforståelse kan integreres meningsfuldt – og på matematikfagets præmisser. Du får indblik i vores didaktiske overvejelser, som kan inspirere dig, når du selv skal udvikle eller tilpasse forløb, der kobler teknologiforståelse og matematik.
 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Fastholdelsesmekanismer

Sandsynlighedsregning

Anvendte teknologier

Et digitalt spil udviklet til forløbet, hvor eleverne bl.a. skal justere i spillets "backend". 

Målgrupper

Lærere Mellemtrin

Relaterede bidrag

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

Klar, parat, valgfag!

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

No results found.