I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem matematik i 4.-5. klasse. I forløbet skal eleverne hjælpe et spilfirma, med at forbedre deres spil ved at bruge deres viden om sandsynlighed.
Med afsæt i de nye fagplaner deler vi vores erfaringer med, hvordan teknologiforståelse kan integreres meningsfuldt – og på matematikfagets præmisser. Du får indblik i vores didaktiske overvejelser, som kan inspirere dig, når du selv skal udvikle eller tilpasse forløb, der kobler teknologiforståelse og matematik.
Workshop
Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik
Bidragydere
Relaterede bidrag

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W15: Lys(t) til Micro:Bit
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI
Klar, parat, valgfag!
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune
No results found.
