I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem matematik i 4.-5. klasse. I forløbet skal eleverne hjælpe et spilfirma, med at forbedre deres spil ved at bruge deres viden om sandsynlighed.
Med afsæt i de nye fagplaner deler vi vores erfaringer med, hvordan teknologiforståelse kan integreres meningsfuldt – og på matematikfagets præmisser. Du får indblik i vores didaktiske overvejelser, som kan inspirere dig, når du selv skal udvikle eller tilpasse forløb, der kobler teknologiforståelse og matematik.
Workshop
Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik
Bidragydere
Relaterede bidrag
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Kodechamp
Tools and construction for critical reflection

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom
Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

CFUmaker.dk
No results found.
