Vælg en side
Workshop

Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem matematik i 4.-5. klasse. I forløbet skal eleverne hjælpe et spilfirma, med at forbedre deres spil ved at bruge deres viden om sandsynlighed.
Med afsæt i de nye fagplaner deler vi vores erfaringer med, hvordan teknologiforståelse kan integreres meningsfuldt – og på matematikfagets præmisser. Du får indblik i vores didaktiske overvejelser, som kan inspirere dig, når du selv skal udvikle eller tilpasse forløb, der kobler teknologiforståelse og matematik.
 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Fastholdelsesmekanismer

Sandsynlighedsregning

Anvendte teknologier

Et digitalt spil udviklet til forløbet, hvor eleverne bl.a. skal justere i spillets "backend". 

Målgrupper

Lærere Mellemtrin

Relaterede bidrag

Teknologiforståelse i matematikfaget

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Kodechamp

Kodechamp

Tools and construction for critical reflection

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

No results found.