Fag

Dansk

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Oplev CFU Danmarks Open Space – stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært! Få inspiration og konkrete ...
CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

Kom og oplev CFUMaker.dk – et inspirerende online-univers for alle, der arbejder med Maker i undervisning og ...
CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUMaker.dk er en platform skabt til dig, der ønsker at kombinere teknologi, kreativitet og maker i din ...

Danske elevers teknologiforståelse

ICILS 2023-undersøgelsen viser, at danske elever er dygtige til at bruge it til at søge, vurdere og producere ...

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

I dette Open Space, kan du møde First Lego League - en global konkurrence, hvor børn og unge arbejder med ...

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

Efter mange års tilløb er det nu formelt: Teknologiforståelse bliver et fag og en faglighed i grundskolen. Den ...

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

I dette open space kan du kigge forbi til en dialog om brug af robot- og maskinteknologi i en makerspace setting ...
Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

World Robot Olympiad (WRO) er et læringsforløb i teknologiforståelse og en international konkurrence i ...

Teknologiforståelse i dansk

Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I ...
The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

New educational subjects aimed at Digital Literacy and Computing Education are difficult to design but even more ...

Tinkering og teknologiforståese i skolen

Kom og bidrag til en stor fælles oplevelse af, hvordan skoler kan arbejde med tinkering og teknologiforståelse. ...

Tools and construction for critical reflection

This lecture will describe a national research agenda into how students and teachers can have hands-on experiences ...

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Hvordan kan vi bygge bro over den digitale samtalekløft mellem børn, unge og voksne? Hvordan kan vi forstå børns ...
W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Hvordan 'ser det ud', når elever udvikler digital myndiggørelse? Og hvad kan man som lærer gøre for at hjælpe ...
W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

I denne workshop undersøger deltagerne med hænder og hjerne, hvordan håndgribelig og konkret teknologi kan ...
W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Slip eleverne løs i den sikre, gratis og energivenlige AI-ressource SkoleGPT. I denne workshop, får du gode ...
W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

I denne workshop dykker vi ned i en verden af interaktive boganmeldelser med CoSpaces EDU og Merge Cube. Oplev, ...

W09: AI – Misinformation og Disinformation

Kunstig intelligens udvikler sig hastigt og åbner nye døre for generering af tekst, billeder og videoer. Samtidig ...

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Velkommen til BLINGTRON! Savner du inspiration til din undervisning? Ville du gerne være i stand til at ...
W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Et af danskfagets vigtigste teknologier er tekstbehandling. Vores holdning er, at præcis ligesom en god tømrer må ...
W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Temaet i denne workshoppen er prompt engineering. I bliver præsenteret for og arbejder med den multimodale ...

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i ...

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

I denne workshop vil du blive introduceret til forløbet "Techgiganternes fastholdelsesmekanismer," udviklet af ...

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, ...

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

I denne workshop får du mulighed for at høre om læringspotentialer og udfordringer ved undervisning i og med ...
W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Vi har på Aarhus Universitet været i gang med at udvikle nye læringsaktiviteter, der er centreret om at forstå, ...
W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

I denne workshop får deltagerne mulighed for at arbejde med det gratis kode værktøj OctoStudio - et værktøj til at ...

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

I denne workshop vil vi vise, hvordan kan man arbejde med teknologiforståelse i børnehaveklassen, SFO eller i ...
W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

Vil du deltage i en workshop, der kombinerer fysiske arbejdsprocesser og etiske samtaler om dilemmafyldte ...