Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Teknologiforståelse som valgfag

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

No results found.