Vælg en side
Workshop

Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Ved at arbejde med programmerbar teknologi får eleverne flere måder at udtrykke deres forståelse af litteratur og fortællinger på. I stedet for udelukkende at arbejde skriftligt eller mundtligt, kan eleverne bruge digitale og fysiske redskaber til at skabe visuelle, dynamiske og interaktive fortolkninger af de tekster, de læser. Det åbner for deltagelse hos elever, der har brug for alternative adgangsveje til læring – fx elever med sproglige udfordringer, social usikkerhed eller behov for mere konkrete og praktiske arbejdsformer.

 

I arbejdet tager vi udgangspunkt i danskfaglige tekster, som eleverne kender. Eleverne udvælger centrale scener eller personer fra fortællingen og omsætter dem til digitale og programmerbare produktioner.

Med brug af programmerbar teknologi skaber eleverne små iscenesættelser, hvor figurer, lys, lyd eller bevægelse er programmeret til at vise, hvordan historien udfolder sig.

Bidragydere

No related posts found.

Materialer mm.

Medbrug PC/chromebook og adgang til skoletube.dk Det er en fordel at bruge mus

Faglige emner

Novel engineering, noveller, gys m.m.

Anvendte teknologier

Delightex (Cospaces) via skoletube.dk

Relaterede bidrag

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

No results found.