Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

Teknologiforståelse i dansk

No results found.