Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

Danske elevers teknologiforståelse

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

No results found.