Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Legende tilgange til teknologiforståelseR

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

Danske elevers teknologiforståelse

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge