Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

Tools and construction for critical reflection

Hvad er børnenes teknologiforståelse?

No results found.