Vælg en side
Talk

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

I dette oplæg inviteres I ind i 8. klasse på Ikast Østre Skole, hvor eleverne har fået designopgaven at skabe fremtidens intelligente huse. Med stor kreativitet og engagement har de udviklet løsninger med automatisk lys, varme og sensorer, som de selv valgte og programmerede ved hjælp af Micro:bit. Projektet giver eleverne mulighed for at udforske moderne teknologi og styrker både teknologiforståelse og tværfagligt samarbejde på tværs af matematik og naturfag.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Kodechamp

Kodechamp

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

No results found.