Workshop

W01: Design af valgfaget teknologiforståelse

I denne workshop får I dels indblik i arbejdet med at udvikle et praktisk/musisk valgfag i teknologiforståelse og ...
W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Hvordan 'ser det ud', når elever udvikler digital myndiggørelse? Og hvad kan man som lærer gøre for at hjælpe ...
W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

I denne workshop undersøger deltagerne med hænder og hjerne, hvordan håndgribelig og konkret teknologi kan ...
W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Slip eleverne løs i den sikre, gratis og energivenlige AI-ressource SkoleGPT. I denne workshop, får du gode ...
W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne ...
W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

I denne workshop dykker vi ned i en verden af interaktive boganmeldelser med CoSpaces EDU og Merge Cube. Oplev, ...
W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

Hvordan ser robot-verdenen ud udenfor folkeskolen? Hvad kan robotter bruges til? Robothus Fyn har afholdt  events ...

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

Teknologier som generativ AI er på den ene side kraftfulde værktøjer og giver på den anden side anledning til en ...

W09: AI – Misinformation og Disinformation

Kunstig intelligens udvikler sig hastigt og åbner nye døre for generering af tekst, billeder og videoer. Samtidig ...

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Velkommen til BLINGTRON! Savner du inspiration til din undervisning? Ville du gerne være i stand til at ...
W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

Hvordan kan et FabLab eller makerspace understøtte skolens arbejde med teknologiforståelse? I denne workshop får ...
W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og ...
W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Et af danskfagets vigtigste teknologier er tekstbehandling. Vores holdning er, at præcis ligesom en god tømrer må ...
W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Temaet i denne workshoppen er prompt engineering. I bliver præsenteret for og arbejder med den multimodale ...
W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

I denne workshop arbejder vi hands-on med at udvide Micro:Bit med upcyklede materialer i forhold til emnet trafik ...

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i ...

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

I denne workshop vil du blive introduceret til forløbet "Techgiganternes fastholdelsesmekanismer," udviklet af ...
W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Playing with the Sun is an open source construction kit and set of creative learning activities that invite ...

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, ...

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

I denne workshop får du mulighed for at høre om læringspotentialer og udfordringer ved undervisning i og med ...

W21: Tranformative Agency: Empowering the next generation of Digital Changemakers

This workshop explores ways to empower children to take an active role as changemakers in today’s digital world. ...
W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Er du nysgerrig på, hvordan du kan arbejde med forskellige perspektiver på legende tilgange med digital teknologi ...
W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Vi har på Aarhus Universitet været i gang med at udvikle nye læringsaktiviteter, der er centreret om at forstå, ...
W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

I denne workshop får deltagerne mulighed for at arbejde med det gratis kode værktøj OctoStudio - et værktøj til at ...
W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W25: Digital teknologiforståelse og engineering

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire ...

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

I denne workshop vil vi vise, hvordan kan man arbejde med teknologiforståelse i børnehaveklassen, SFO eller i ...
W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

Vil du deltage i en workshop, der kombinerer fysiske arbejdsprocesser og etiske samtaler om dilemmafyldte ...
W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Dårlige vaner kan være svære at bryde. Men hvad nu, hvis vi kunne bruge teknologi som en hjælpende hånd? I denne ...
W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle ...
W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

I denne workshop vil vi introducere Smart Motor fra Tufts Universitet. Her skal vi arbejde med en enhed, hvor ...