Vælg en side
Målgruppe

Udskoling

Fagfornyelse og teknologiforståelse – fra forsøgsfag til nyt skolefag

Hvordan ser status ud for fagfornyelsen og arbejdet med teknologiforståelse i folkeskolen – og hvor står vi netop ...

Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget dansk?

 (Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Dansk i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder ...

Nurturing Critical Thinking with Socratic AI

AI is already in our classrooms, in students' pockets, in their homework, in their questions about the world. The ...

T2: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget natur/teknologi?

(Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Natur/Teknologi i folkeskolen. Det giver en række nye ...

T3: Hvordan kan skolens ledelse implementere en ny faglighed i grundskolen? 

Fra 2027 skal (Digital) Teknologiforståelse både være et nyt valgfag i folkeskolen på 7. og 8. årgang og en ...

T4: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden udfoldes i et nyt valgfag?

Fra 2027 vil (Digital) Teknologiforståelse være et valgfag i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder for at ...

T6: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget matematik?

(Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Matematik i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder ...

T7: Hvordan kan vi arbejde med kunstig intelligens i undervisningen i folkeskolen?

Fra 2027 skal (Digital) Teknologiforståelse både være et nyt valgfag i folkeskolen og en integreret faglighed i ...
W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Ved at arbejde med programmerbar teknologi får eleverne flere måder at udtrykke deres forståelse af litteratur og ...
W03: Lær dine elever at træne deres egen AI – step by step

W03: Lær dine elever at træne deres egen AI – step by step

Du bliver indført i et velafprøvet undervisningsforløb, hvor dine elever kan lære at træne en AI. Trinvis stiger ...

W05: Drømmen om at flyve

Flyvningens udvikling er fuld af fantastiske vovehalse, som mod alle odds opnåede det uopnåelige – nemlig at ...
W06: “Dear Data” i børnehøjde

W06: “Dear Data” i børnehøjde

Workshoppen er inspireret af projektet "Dear Data" og handler om at indsamle små data på hverdagsbegivenheder og ...
W07: Digital Omsorg – Mellem beskyttelse og myndiggørelse

W07: Digital Omsorg – Mellem beskyttelse og myndiggørelse

Hvordan kan vi yde Digital Omsorg i skolens arbejde med teknologiforståelse? Hvad sker der, når vi drejer samtalen ...
W08: Datafy – at datagøre musik

W08: Datafy – at datagøre musik

Indsamling af data om sange gennem kropslige aktiviteter og samtale om musikken med efterfølgende visualiseringer ...
W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

Glem alt om at fejlsøge manglende parenteser. Med "vibe coding" og SkoleGPT kan eleverne beskrive deres idéer i ...

W10: Hvad er børnenes teknologiforståelse?

Formålet med workshoppen er at udforske børnenes teknologiforståelse som et fænomen der spænder fra hverdag til ...
W11: Novel Engineering med LEGO Spike

W11: Novel Engineering med LEGO Spike

Novel Engineering (NE) er en innovativ tilgang til at integrere engineering, teknologiforståelse og danskfaglige ...

W15: SkoleGPT + ESP32 = Teknologiforståelse i hænderne

Folkeskolen bevæger sig mod en fremtid, hvor elever ikke kun skal bruge teknologi, men også forstå og forme den. ...
W16: Den bedste vindmøllevinge?

W16: Den bedste vindmøllevinge?

I denne workshop præsenteres et udskolingsforløb til teknolgiforståelse og naturfag, hvor elever arbejder med ...

W17: Teknologiforståelse for alle – fra barrierer til muligheder gennem Universal Design for Learning

Hvordan kan vi planlægge undervisning i teknologiforståelse, så flere elever kan deltage, eksperimentere og ...
W18: Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

W18: Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

Dette undervisningsforløb inviterer dig og dine elever ind i maskinrummet bag kunstig intelligens, hvor I arbejder ...
W19: Har du styr på dine data? Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

W19: Har du styr på dine data? Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

I denne workshop får deltagerne hands-on erfaring med, hvordan man kan undervise i teknologiforståelse i dansk. ...

W20: “Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Hvordan kan klassiske matematiske idéer bringes i spil sammen med moderne teknologi og samtidig skabe faglig ...
W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

Oplev, hvordan teknologiforståelse kan blive inkluderende, motiverende og meningsfuld for alle elever. I denne ...
W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

Pssst ! Er du også nysgerrig ? Altså nysgerrig på teknologiforståelse i praksis, og gerne på en måde hvor du kan ...
W24: Kom i praktik som anbefalingsalgoritme og åbne op for den filosofiske dialog om datadeling

W24: Kom i praktik som anbefalingsalgoritme og åbne op for den filosofiske dialog om datadeling

I første del af workshoppen vil I møde Peter fra 8.kl. Han har netop givet jer adgang til alle sine data fra de ...
W26: Fra digitalt design til støbning  – teknologiforståelse gennem smykkedesign

W26: Fra digitalt design til støbning – teknologiforståelse gennem smykkedesign

Hvordan kan teknologiforståelse gøres konkret, kreativ og tilgængelig for alle? Vi tager afsæt i et prøveforløb ...
W27: Nye tekster og teknologier i dansk på tværs af grundskole og gymnasium Udvikling af teknologiforståelse i et designbaseret perspektiv

W27: Nye tekster og teknologier i dansk på tværs af grundskole og gymnasium Udvikling af teknologiforståelse i et designbaseret perspektiv

Under navnet TEKIDANSK12 er teknologiforståelse som ny faglighed i dansk blevet udviklet på både grundskolens ...

W28: Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

Hvordan udvikler vi eksisterende fag som dansk og matematik med teknologiforståelse på vores skole? I denne ...

W29: Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os

En hallucination hos en sprogmodel og et servernedbrud hos Amazon har én ting til fælles: Teknologien træder ...
W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Generative AI is rapidly changing how students interact with digital tools and express ideas through computation. ...
No results found.