Med 50 mio. kroner til Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde skal Odense kommunes 121 børnehuse og 34 skoler gennem et tiårigt program opbygge kompetencer blandt medarbejderne til at støtte børn og unges teknologiforståelse og digitale dannelse. I dette oplæg kan du høre, hvordan kommunen her halvvejs inde i projektperioden har etableret en central og decentral organisering, hvilket fokus der er i programmet omkring ledelse, vejledning og strategiske samarbejdspartnere, samt hvordan kommunen over ti år fordobler midlerne gennem fondsansøgninger.
Talk
Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala
Bidragydere

Relaterede bidrag
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene
W09: AI – Misinformation og Disinformation

W07: Teknologiforståelse med robotter

W02: Evaluering af digital myndiggørelse
