Talk

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Med 50 mio. kroner til Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde skal Odense kommunes 121 børnehuse og 34 skoler gennem et tiårigt program opbygge kompetencer blandt medarbejderne til at støtte børn og unges teknologiforståelse og digitale dannelse. I dette oplæg kan du høre, hvordan kommunen her halvvejs inde i projektperioden har etableret en central og decentral organisering, hvilket fokus der er i programmet omkring ledelse, vejledning og strategiske samarbejdspartnere, samt hvordan kommunen over ti år fordobler midlerne gennem fondsansøgninger.

Bidragydere

Relaterede bidrag

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W09: AI – Misinformation og Disinformation

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse