Talk

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Med 50 mio. kroner til Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde skal Odense kommunes 121 børnehuse og 34 skoler gennem et tiårigt program opbygge kompetencer blandt medarbejderne til at støtte børn og unges teknologiforståelse og digitale dannelse. I dette oplæg kan du høre, hvordan kommunen her halvvejs inde i projektperioden har etableret en central og decentral organisering, hvilket fokus der er i programmet omkring ledelse, vejledning og strategiske samarbejdspartnere, samt hvordan kommunen over ti år fordobler midlerne gennem fondsansøgninger.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

On – Sammen om digital dannelse i skolen

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT