Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø