Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Lokale K4

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Teknologiforståelse som valgfag

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

Tinkering og teknologiforståese i skolen