Vælg en side
Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Lokale K4

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

W09: AI – Misinformation og Disinformation

No results found.