Vælg en side
Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Lokale K4

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

Teknologiforståelse som valgfag

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

No results found.