Vælg en side
Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Lokale K4

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Teknologiforståelse i matematikfaget

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Teknologiforståelse som valgfag

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

No results found.