Vælg en side
Workshop

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Lokale K4

Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer. 

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring computer

Faglige emner

Programmering Design Inklusion.

Anvendte teknologier

Lego Spike

Relaterede bidrag

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

W01: Design af valgfaget teknologiforståelse

Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

No results found.