Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer.
Workshop
W05: Par-programmering og deltagelse for alle
Lokale K4
Bidragydere
Relaterede bidrag

W30: Programmering med Smart Motor
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
Tinkering og teknologiforståese i skolen

W07: Teknologiforståelse med robotter
No results found.


