Hvordan kan undervisning i teknologiforståelse blive en inkluderende og fælles oplevelse for alle elever? I denne workshop tager vi udgangspunkt i erfaringer fra forløbet “Fremtidens Stole”, som blev gennemført under Center for Digital Teknologiforståelse. Forløbet startede med typisk parprogrammering, hvor to elever arbejder sammen ved én computer, men udviklede sig hurtigt til en række kreative samarbejdsformer, der gjorde det muligt for alle elever at deltage og bidrage. Du vil få en kort introduktion til projektets foreløbige erfaringer og derefter selv afprøve forskellige former for parsamarbejde i programmering. De samarbejdsformer, vi arbejder med, kan nemt tilpasses og anvendes på forskellige klassetrin og faglige niveauer.
Workshop
W05: Par-programmering og deltagelse for alle
Lokale K4
Bidragydere
Relaterede bidrag

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp
CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!
Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne
Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever
W09: AI – Misinformation og Disinformation
No results found.


