Workshop

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Lokale 105

Bemærk, denne workshop er desværre aflyst.

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire professionshøjskoler, Naturvidenskabernes Hus og Engineer the Future været i gang med at videreudvikle engineering til en mere praksisfaglig didaktik. Som en del af processen er der blevet udviklet nye engineering-forløb som praksisnære eksempler på nye didaktiske elementer. Forløbene er alle tværfaglige med matematik, naturfag og/eller H&D, og i flere forløb inddrages både digital teknologiforståelse og makerspaces på forskellig vis i designprocessen. På denne workshop vil vi med udgangspunkt i et af de nye engineering-forløb, formidle og arbejde med nogle af de nye praksisfaglige ideer fra didaktikudviklingen med fokus digital teknologiforståelse.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Danske elevers teknologiforståelse