Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i matematikfaget

Hvordan kan vi implementere teknologiforståelse i matematikfaget? Det kan være svært at lave et godt forløb, som kombinerer matematik og teknologi. Ofte vil vi have en tendens til at fokusere på det enten matematikken eller teknikken. Denne talk fokuserer på potentialer og udfordringer, som kan opstå i implementeringen af teknologiforståelsen. Vi vil også præsentere, hvordan man kan styrke elevernes digitale myndiggørelse i undervisningen ved brug af konkrete eksempler.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse, digital myndiggørelse, kreativitet, matematisk dannelse

Relaterede bidrag

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

On – Sammen om digital dannelse i skolen

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

No results found.