Vælg en side
Workshop

W29: Grøn teknologi og matematik

Lokale 301

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle kan bruges til at opsamle data til videre matematisk behandling og statistisk analyse. I workshoppen vil du blive præsenteret for og arbejde med et teknologisk og digitalt undervisningsmateriale, som er udviklet gennem Interreg projektet DiASper Green (Digitalt Arbejdsliv fra Skoleperspektivet). Materialet har været brugt i et projekt på danske og tyske skoler i 2024. Se evt. mere her: https://diasper-project.eu/da

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Teknologiforståelse, Matematik, Databehandling, Klima- og Miljøanalyse

Anvendte teknologier

Micro:bit, 3D print, Programmering, Sensorteknologier, Aktuatorteknologier

Relaterede bidrag

Klar, parat, valgfag!

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

Kodechamp

Kodechamp

No results found.