Workshop

W29: Grøn teknologi og matematik

Lokale 301

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle kan bruges til at opsamle data til videre matematisk behandling og statistisk analyse. I workshoppen vil du blive præsenteret for og arbejde med et teknologisk og digitalt undervisningsmateriale, som er udviklet gennem Interreg projektet DiASper Green (Digitalt Arbejdsliv fra Skoleperspektivet). Materialet har været brugt i et projekt på danske og tyske skoler i 2024. Se evt. mere her: https://diasper-project.eu/da

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Teknologiforståelse, Matematik, Databehandling, Klima- og Miljøanalyse

Anvendte teknologier

Micro:bit, 3D print, Programmering, Sensorteknologier, Aktuatorteknologier

Relaterede bidrag

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W15: Lys(t) til Micro:Bit

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Tinkering og teknologiforståese i skolen

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser