Vælg en side
Workshop

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Lokale 105

Bemærk, denne workshop er desværre aflyst.

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire professionshøjskoler, Naturvidenskabernes Hus og Engineer the Future været i gang med at videreudvikle engineering til en mere praksisfaglig didaktik. Som en del af processen er der blevet udviklet nye engineering-forløb som praksisnære eksempler på nye didaktiske elementer. Forløbene er alle tværfaglige med matematik, naturfag og/eller H&D, og i flere forløb inddrages både digital teknologiforståelse og makerspaces på forskellig vis i designprocessen. På denne workshop vil vi med udgangspunkt i et af de nye engineering-forløb, formidle og arbejde med nogle af de nye praksisfaglige ideer fra didaktikudviklingen med fokus digital teknologiforståelse.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Danske elevers teknologiforståelse

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

Tools and construction for critical reflection

No results found.