Vælg en side
Workshop

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Lokale 105

Bemærk, denne workshop er desværre aflyst.

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire professionshøjskoler, Naturvidenskabernes Hus og Engineer the Future været i gang med at videreudvikle engineering til en mere praksisfaglig didaktik. Som en del af processen er der blevet udviklet nye engineering-forløb som praksisnære eksempler på nye didaktiske elementer. Forløbene er alle tværfaglige med matematik, naturfag og/eller H&D, og i flere forløb inddrages både digital teknologiforståelse og makerspaces på forskellig vis i designprocessen. På denne workshop vil vi med udgangspunkt i et af de nye engineering-forløb, formidle og arbejde med nogle af de nye praksisfaglige ideer fra didaktikudviklingen med fokus digital teknologiforståelse.

Bidragydere

Relaterede bidrag

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

“Dear Data” i børnehøjde

“Dear Data” i børnehøjde

Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Hvad er børnenes teknologiforståelse?

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Teknologiforståelse i dansk

No results found.