Vælg en side
Workshop

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Lokale 105

Bemærk, denne workshop er desværre aflyst.

I 2024 har en udviklingsgruppe under Engineering i Skolen-programmet, bestående af didaktikere fra fire professionshøjskoler, Naturvidenskabernes Hus og Engineer the Future været i gang med at videreudvikle engineering til en mere praksisfaglig didaktik. Som en del af processen er der blevet udviklet nye engineering-forløb som praksisnære eksempler på nye didaktiske elementer. Forløbene er alle tværfaglige med matematik, naturfag og/eller H&D, og i flere forløb inddrages både digital teknologiforståelse og makerspaces på forskellig vis i designprocessen. På denne workshop vil vi med udgangspunkt i et af de nye engineering-forløb, formidle og arbejde med nogle af de nye praksisfaglige ideer fra didaktikudviklingen med fokus digital teknologiforståelse.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Klar, parat, valgfag!

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

Danske elevers teknologiforståelse

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

No results found.