Vælg en side
Workshop

W29: Grøn teknologi og matematik

Lokale 301

I denne workshop vil vi arbejde med en luftkvalitetsmåler, en måler til vandkvalitet samt en regnmåler, som alle kan bruges til at opsamle data til videre matematisk behandling og statistisk analyse. I workshoppen vil du blive præsenteret for og arbejde med et teknologisk og digitalt undervisningsmateriale, som er udviklet gennem Interreg projektet DiASper Green (Digitalt Arbejdsliv fra Skoleperspektivet). Materialet har været brugt i et projekt på danske og tyske skoler i 2024. Se evt. mere her: https://diasper-project.eu/da

 

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Teknologiforståelse, Matematik, Databehandling, Klima- og Miljøanalyse

Anvendte teknologier

Micro:bit, 3D print, Programmering, Sensorteknologier, Aktuatorteknologier

Relaterede bidrag

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

Kodechamp

Kodechamp

CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

Legende tilgange til teknologiforståelseR

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

No results found.