Vælg en side
Workshop

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Lokale 107

Vi har på Aarhus Universitet været i gang med at udvikle nye læringsaktiviteter, der er centreret om at forstå, hvordan AI fungerer. Samtidig ønsker vi at støtte lærerne i at bringe deres egne faglige færdigheder og perspektiver ind i aktiviteterne – så eleverne kan lære om teknologi gennem faget og faget gennem teknologien. Vi vil f.eks. kigge på, hvordan vi kan diskutere sprog, temaer, bias og sandsynlighed ved at skære tekster op i ord, som en AI sprogmodel gør. I denne workshop vil vi demonstrere og diskutere nogle af vores digitale og håndgribelige aktiviteter og give deltagerne information om AI og inspiration til, hvordan det kan bruges i undervisningen.

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Faglige emner

Sprog, temaer, bias, sandsynligheder, data, AI, ansvarlig og kritisk bruge af AI, læringsaktiviteter.

Anvendte teknologier

Vi kommer til at diskutere Kunstig intelligens, Natural Language Processing, LLMs, ChatGPT, ved brug af papir, en pose og en hjemmeside.

Relaterede bidrag

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Teknologiforståelse som valgfag

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

No results found.