Vælg en side
Talk

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse Fagdidaktik Undervisningsudvikling Digital myndiggørelse

Anvendte teknologier

Powerpoint

Relaterede bidrag

Novel Engineering med LEGO Spike

Novel Engineering med LEGO Spike

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

No results found.