Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.
Talk
Legende tilgange til teknologiforståelseR
Bidragydere
Andre bidrag fra Session 2
Talk
Open Space

CFUmaker.dk

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Kodechamp

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde
CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!
First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI
Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting
Tinkering og teknologiforståese i skolen
Workshop

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W15: Lys(t) til Micro:Bit

