Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.
Talk
Legende tilgange til teknologiforståelseR
Bidragydere
Relaterede bidrag
Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik
“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W14: Drøm op tekster med en chatbot
Teknologiforståelse for alle – fra barrierer til muligheder gennem Universal Design for Learning

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective
Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø
No results found.
