Vælg en side
Talk

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse Fagdidaktik Undervisningsudvikling Digital myndiggørelse

Anvendte teknologier

Powerpoint

Relaterede bidrag

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Teknologiforståelse som valgfag

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

No results found.