Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.
Talk
Legende tilgange til teknologiforståelseR
Bidragydere
Relaterede bidrag

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

TEST FIIIIIIIIGMA
W01: Design af valgfaget teknologiforståelse

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W05: Par-programmering og deltagelse for alle
No results found.
