Vælg en side
Talk

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse Fagdidaktik Undervisningsudvikling Digital myndiggørelse

Anvendte teknologier

Powerpoint

Relaterede bidrag

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

W03: Tænd for teksterne

W03: Tænd for teksterne

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

TEST FIIIIIIIIGMA

TEST FIIIIIIIIGMA

Teknologiforståelse i dansk

No results found.