Vælg en side
Talk

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse Fagdidaktik Undervisningsudvikling Digital myndiggørelse

Anvendte teknologier

Powerpoint

Relaterede bidrag

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Skyparade – Hands On for eleverne

Skyparade – Hands On for eleverne

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

No results found.