Forestil dig et undervisningsmiljø, hvor teknologi bliver en katalysator for leg, kreativitet og læring – ikke som en dimseaktivitet, men som en ramme for ægte nysgerrighed og eksperimenter. Med udgangspunkt i Play@Heart-projektet inviterer jeg jer til en rejse ind i legende tilgange til teknologiforståelser. I projektet har vi udfordret den eksisterende forsøgsfaglighed og undersøgt, hvordan alternative læringsrum, der fokuserer på elevernes åbne, eksplorative deltagelse og kreative processer kan kombineres med et teknologifokus. Oplægget giver indsigt i, hvordan legende tilgange skaber bro mellem teknologi og elevernes verden og hvilke faglige grundlagsdiskussioner, der bør tages, når en ny faglighed som teknologiforståelse er under udvikling.
Talk
Legende tilgange til teknologiforståelseR
Bidragydere
Relaterede bidrag
On – Sammen om digital dannelse i skolen
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne
CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!
Teknologiforståelse i matematikfaget
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
W01: Design af valgfaget teknologiforståelse
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI
No results found.