Workshop

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

Hvordan kan et FabLab eller makerspace understøtte skolens arbejde med teknologiforståelse? I denne workshop får skoleledere, konsulenter eller vejledere inspiration, strategiske værktøjer og hands-on erfaringer til at tage de første eller næste skridt i udviklingen af kreative og praksisfaglige læringsmiljøer. Gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser dykker vi ned i centrale spørgsmål: Hvor starter man? Hvad skal man prioritere i forhold til indkøb og ressourcer? Hvordan engageres medarbejdere, og hvordan sikrer vi den nødvendige kompetenceudvikling? Workshoppen giver plads til at udveksle erfaringer og tage konkrete idéer med hjem, så du kan styrke skolens fokus på praksisfaglighed og teknologiforståelse.

Bidragydere

Faglige emner

Strategisk udvikling Praksisfaglighed, teknologiforståelse Udvikling af fablab/makerspace Skoleudvikling

Anvendte teknologier

PowerPoint

Relaterede bidrag

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Legende tilgange til teknologiforståelseR

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed