Hvordan kan vi implementere teknologiforståelse i matematikfaget? Det kan være svært at lave et godt forløb, som kombinerer matematik og teknologi. Ofte vil vi have en tendens til at fokusere på det enten matematikken eller teknikken. Denne talk fokuserer på potentialer og udfordringer, som kan opstå i implementeringen af teknologiforståelsen. Vi vil også præsentere, hvordan man kan styrke elevernes digitale myndiggørelse i undervisningen ved brug af konkrete eksempler.
Andre bidrag fra Session 2
Talk
Open Space

CFUmaker.dk

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Kodechamp

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde
CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!
First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne
Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI
Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting
Tinkering og teknologiforståese i skolen
Workshop

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W15: Lys(t) til Micro:Bit

