Vælg en side
Fag

Teknologiforståelse

T2: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget natur/teknologi?

(Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Natur/Teknologi i folkeskolen. Det giver en række nye ...

T3: Hvordan kan skolens ledelse implementere en ny faglighed i grundskolen? 

Fra 2027 skal (Digital) Teknologiforståelse både være et nyt valgfag i folkeskolen (7. og 8. klasse) og en ...

T4: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden udfoldes i et nyt valgfag?

Fra 2027 vil (Digital) Teknologiforståelse være et valgfag i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder for at ...

T6: Hvordan kan teknologiforståelsesfagligheden se ud, når den integreres i faget matematik?

(Digital) Teknologiforståelse bliver fra 2027 en del af Matematik i folkeskolen. Det giver en række nye muligheder ...
W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

W01: Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Ved at arbejde med programmerbar teknologi får eleverne flere måder at udtrykke deres forståelse af litteratur og ...

W02: Computational Thinking og problemløsning i matematik

Workshop: Teknologiforståelse i Matematik – med Bæveren som makker Hvordan kan computational thinking og ...
W03: Lær dine elever at træne deres egen AI – step by step

W03: Lær dine elever at træne deres egen AI – step by step

Du bliver indført i et velafprøvet undervisningsforløb, hvor dine elever kan lære at træne en AI. Trinvis stiger ...
W04: Skyparade – Hands On for eleverne

W04: Skyparade – Hands On for eleverne

Slip dine elever fri og lad dem bygge, programmere og udforske med LEGO, mens de afprøver forskellige løsninger på ...

W05: Drømmen om at flyve

Flyvningens udvikling er fuld af fantastiske vovehalse, som mod alle odds opnåede det uopnåelige – nemlig at ...
W06: “Dear Data” i børnehøjde

W06: “Dear Data” i børnehøjde

Workshoppen er inspireret af projektet "Dear Data" og handler om at indsamle små data på hverdagsbegivenheder og ...
W07: Digital Omsorg – Mellem beskyttelse og myndiggørelse

W07: Digital Omsorg – Mellem beskyttelse og myndiggørelse

Hvordan kan vi yde Digital Omsorg i skolens arbejde med teknologiforståelse? Hvad sker der, når vi drejer samtalen ...
W08: Datafy – at datagøre musik

W08: Datafy – at datagøre musik

Indsamling af data om sange gennem kropslige aktiviteter og samtale om musikken med efterfølgende visualiseringer ...
W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

W09: Vibe Coding Bootcamp: Få superkræfter i naturfagene

Glem alt om at fejlsøge manglende parenteser. Med "vibe coding" og SkoleGPT kan eleverne beskrive deres idéer i ...

W10: Hvad er børnenes teknologiforståelse?

Formålet med workshoppen er at udforske børnenes teknologiforståelse som et fænomen der spænder fra hverdag til ...
W12: Kreative kontrollere med Makey Makey

W12: Kreative kontrollere med Makey Makey

Kom og prøv kræfter med at designe et simpelt computerspil i Codinglab – og byg din egen controller med Makey ...

W14: Meningsfuld integration at teknologiforståelse i matematik

I denne workshop kan du afprøve dele af LIFE Fondens kommende undervisningsforløb til teknologiforståelse gennem ...

W15: SkoleGPT + ESP32 = Teknologiforståelse i hænderne

Folkeskolen bevæger sig mod en fremtid, hvor elever ikke kun skal bruge teknologi, men også forstå og forme den. ...
W16: Den bedste vindmøllevinge?

W16: Den bedste vindmøllevinge?

I denne workshop præsenteres et udskolingsforløb til teknolgiforståelse og naturfag, hvor elever arbejder med ...

W17: Teknologiforståelse for alle – fra barrierer til muligheder gennem Universal Design for Learning

Hvordan kan vi planlægge undervisning i teknologiforståelse, så flere elever kan deltage, eksperimentere og ...
W18: Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

W18: Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

Dette undervisningsforløb inviterer dig og dine elever ind i maskinrummet bag kunstig intelligens, hvor I arbejder ...
W19: Har du styr på dine data? Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

W19: Har du styr på dine data? Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

I denne workshop får deltagerne hands-on erfaring med, hvordan man kan undervise i teknologiforståelse i dansk. ...

W20: “Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Hvordan kan klassiske matematiske idéer bringes i spil sammen med moderne teknologi og samtidig skabe faglig ...
W21: Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

W21: Det fantastiske fuglehus – Et kreativt matematikforløb til indskolingen, med inddragelse af designproces og teknologi .

Hvordan gør vi matematik både kreativt og meningsfuldt for de yngste elever? I denne workshop præsenteres et ...
W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

W22: Byg, tænk, løs! – Teknologiforståelse på tværs af årgange i folkeskolen

Oplev, hvordan teknologiforståelse kan blive inkluderende, motiverende og meningsfuld for alle elever. I denne ...
W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

W23: Teknologiforståelser i praksis- et katalog fra lærer til lærer

Pssst ! Er du også nysgerrig ? Altså nysgerrig på teknologiforståelse i praksis, og gerne på en måde hvor du kan ...
W24: Kom i praktik som anbefalingsalgoritme og åbne op for den filosofiske dialog om datadeling

W24: Kom i praktik som anbefalingsalgoritme og åbne op for den filosofiske dialog om datadeling

I første del af workshoppen vil I møde Peter fra 8.kl. Han har netop givet jer adgang til alle sine data fra de ...
W25: Kompetenceløftet bred på AI

W25: Kompetenceløftet bred på AI

Hvordan vil du få din mor til at prompte? Hvilken personlig assistent har din farmor brug for? Hvordan sikrer vi ...
W26: Fra digitalt design til støbning  – teknologiforståelse gennem smykkedesign

W26: Fra digitalt design til støbning – teknologiforståelse gennem smykkedesign

Hvordan kan teknologiforståelse gøres konkret, kreativ og tilgængelig for alle? Vi tager afsæt i et prøveforløb ...
W27: Nye tekster og teknologier i dansk på tværs af grundskole og gymnasium Udvikling af teknologiforståelse i et designbaseret perspektiv

W27: Nye tekster og teknologier i dansk på tværs af grundskole og gymnasium Udvikling af teknologiforståelse i et designbaseret perspektiv

Under navnet TEKIDANSK12 er teknologiforståelse som ny faglighed i dansk blevet udviklet på både grundskolens ...

W28: Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

Hvordan udvikler vi eksisterende fag som dansk og matematik med teknologiforståelse på vores skole? I denne ...

W29: Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os

En hallucination hos en sprogmodel og et servernedbrud hos Amazon har én ting til fælles: Teknologien træder ...
W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

W30: Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Generative AI is rapidly changing how students interact with digital tools and express ideas through computation. ...
No results found.