Workshop

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Lokale 107

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og teknologiforståelser. Placemats giver eleverne varierede deltagelsesmuligheder og giver aktivt mulighed for medskabelse. I denne workshop skal vi skabe vores egne placemats, arbejde med didaktisk fantasi, legende tilgange og selvfølge teknologier. Vi får også inspiration fra allerede udviklede placemats fra Børnenes Bedste Robotby i Børnehøjdes dygtige lærere og elever og fra CFU-maker sitet.

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring PC

Faglige emner

Teknologisk fantasi, deltagelsesmuligheder og medejerskab i skabende processer med teknologier. Placemats kan indeholde alle faglige emner- så vi har fokus på legende tilgange og udvikling af teknologiforståelser gennem aktiv deltagelse.

Anvendte teknologier

Lego Spike , evt andre hverdagsteknologier

Relaterede bidrag

Kodechamp

Kodechamp

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Klar, parat, valgfag!

Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger