Workshop

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og teknologiforståelser. Placemats giver eleverne varierede deltagelsesmuligheder og giver aktivt mulighed for medskabelse. I denne workshop skal vi skabe vores egne placemats, arbejde med didaktisk fantasi, legende tilgange og selvfølge teknologier. Vi får også inspiration fra allerede udviklede placemats fra Børnenes Bedste Robotby i Børnehøjdes dygtige lærere og elever og fra CFU-maker sitet.

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring PC

Faglige emner

Teknologisk fantasi, deltagelsesmuligheder og medejerskab i skabende processer med teknologier. Placemats kan indeholde alle faglige emner- så vi har fokus på legende tilgange og udvikling af teknologiforståelser gennem aktiv deltagelse.

Anvendte teknologier

Lego Spike , evt andre hverdagsteknologier

Relaterede bidrag

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Legende tilgange til teknologiforståelseR

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

Danske elevers teknologiforståelse