Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere
Relaterede bidrag
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi
W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data
Klar, parat, valgfag!

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp
For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering
No results found.
