Vælg en side
Workshop

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Lokale 107

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og teknologiforståelser. Placemats giver eleverne varierede deltagelsesmuligheder og giver aktivt mulighed for medskabelse. I denne workshop skal vi skabe vores egne placemats, arbejde med didaktisk fantasi, legende tilgange og selvfølge teknologier. Vi får også inspiration fra allerede udviklede placemats fra Børnenes Bedste Robotby i Børnehøjdes dygtige lærere og elever og fra CFU-maker sitet.

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring PC

Faglige emner

Teknologisk fantasi, deltagelsesmuligheder og medejerskab i skabende processer med teknologier. Placemats kan indeholde alle faglige emner- så vi har fokus på legende tilgange og udvikling af teknologiforståelser gennem aktiv deltagelse.

Anvendte teknologier

Lego Spike , evt andre hverdagsteknologier

Relaterede bidrag

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Legende tilgange til teknologiforståelseR

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

No results found.