Vælg en side
Workshop

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Lokale 107

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og teknologiforståelser. Placemats giver eleverne varierede deltagelsesmuligheder og giver aktivt mulighed for medskabelse. I denne workshop skal vi skabe vores egne placemats, arbejde med didaktisk fantasi, legende tilgange og selvfølge teknologier. Vi får også inspiration fra allerede udviklede placemats fra Børnenes Bedste Robotby i Børnehøjdes dygtige lærere og elever og fra CFU-maker sitet.

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring PC

Faglige emner

Teknologisk fantasi, deltagelsesmuligheder og medejerskab i skabende processer med teknologier. Placemats kan indeholde alle faglige emner- så vi har fokus på legende tilgange og udvikling af teknologiforståelser gennem aktiv deltagelse.

Anvendte teknologier

Lego Spike , evt andre hverdagsteknologier

Relaterede bidrag

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Hvad er børnenes teknologiforståelse?

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

Teknologiforståelse for alle – fra barrierer til muligheder gennem Universal Design for Learning

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

Digital competence in Norway – where to next?

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

No results found.