Vælg en side
Workshop

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

Lokale 107

Placemats er en planlægningsramme, der visuelt understøtter elevernes egne øvebaner i designprocesser og teknologiforståelser. Placemats giver eleverne varierede deltagelsesmuligheder og giver aktivt mulighed for medskabelse. I denne workshop skal vi skabe vores egne placemats, arbejde med didaktisk fantasi, legende tilgange og selvfølge teknologier. Vi får også inspiration fra allerede udviklede placemats fra Børnenes Bedste Robotby i Børnehøjdes dygtige lærere og elever og fra CFU-maker sitet.

Bidragydere

Materialer mm.

Medbring PC

Faglige emner

Teknologisk fantasi, deltagelsesmuligheder og medejerskab i skabende processer med teknologier. Placemats kan indeholde alle faglige emner- så vi har fokus på legende tilgange og udvikling af teknologiforståelser gennem aktiv deltagelse.

Anvendte teknologier

Lego Spike , evt andre hverdagsteknologier

Relaterede bidrag

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

On – Sammen om digital dannelse i skolen

Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

No results found.