I denne workshop undersøger deltagerne med hænder og hjerne, hvordan håndgribelig og konkret teknologi kan integreres i fremstillingen af multimodale tekster med udgangspunkt i litteraturlæsning. Workshoppen er rammesat som et legende, undersøgende og eksperimenterende møde mellem konkret læsning af lyrik og brugen af kredsløbsteknologi, lys og lyd. Derudover diskuterer workshoppen metadidaktiske perspektiver omkring tekst-, teknologi- og materialevalg og sigter mod at konkretisere abstrakte begreber som materiel intelligens, forestillingsevne og begribelighed. Workshoppen bygger på bogen Teknologiforståelse i dansk (2024), der igen bygger på flere års praksis i krydsfeltet mellem danskfaget og teknologiforståelse.
Workshop
W03: Tænd for teksterne
Lokale 107
Bidragydere

Relaterede bidrag
Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala
W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling
Klar, parat, valgfag!

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective
Ida & Tims teknologiske dannelsesrejse – It-strategi i Skive Kommune
