I denne workshop undersøger deltagerne med hænder og hjerne, hvordan håndgribelig og konkret teknologi kan integreres i fremstillingen af multimodale tekster med udgangspunkt i litteraturlæsning. Workshoppen er rammesat som et legende, undersøgende og eksperimenterende møde mellem konkret læsning af lyrik og brugen af kredsløbsteknologi, lys og lyd. Derudover diskuterer workshoppen metadidaktiske perspektiver omkring tekst-, teknologi- og materialevalg og sigter mod at konkretisere abstrakte begreber som materiel intelligens, forestillingsevne og begribelighed. Workshoppen bygger på bogen Teknologiforståelse i dansk (2024), der igen bygger på flere års praksis i krydsfeltet mellem danskfaget og teknologiforståelse.
Workshop
W03: Tænd for teksterne
Lokale 107
Bidragydere
Relaterede bidrag

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom
On – Sammen om digital dannelse i skolen
Tinkering og teknologiforståese i skolen

W15: Lys(t) til Micro:Bit

Kodechamp

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde
W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering
No results found.


