Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i dansk

Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I Teknologiforståelse i dansk forsker vi i begrebet computationel literacy, som handler om at lære elever at udtrykke sig kreativt med data og kodning, samtidig med at de forholder sig kritisk til digitale teknologiers indflydelse på individ og fællesskaber i samfundet. Vi vil fortælle om, hvordan vores arbejde udfolder sig i et tæt samarbejde med to forsøgsskoler. Med TEKIDANSK12 markerer vi udvikling af indhold og progressionsmuligheder mellem dansk i grundskole og ungdomsuddannelse.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse integreret i dansk og som en udvidelse det multimodale literacybegreb.

Relaterede bidrag

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

Når teknologien går i stykker, åbner den sig for os

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

Computational Thinking og problemløsning i matematik

Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Hvordan brugen af programmerbar teknologi giver flere elever deltagelsesmuligheder

Danske elevers teknologiforståelse

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

Making Sense of AI: Reimagining Computational Thinking in the Classroom

No results found.