Talk

Teknologiforståelse i dansk

Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I Teknologiforståelse i dansk forsker vi i begrebet computationel literacy, som handler om at lære elever at udtrykke sig kreativt med data og kodning, samtidig med at de forholder sig kritisk til digitale teknologiers indflydelse på individ og fællesskaber i samfundet. Vi vil fortælle om, hvordan vores arbejde udfolder sig i et tæt samarbejde med to forsøgsskoler. Med TEKIDANSK12 markerer vi udvikling af indhold og progressionsmuligheder mellem dansk i grundskole og ungdomsuddannelse.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse integreret i dansk og som en udvidelse det multimodale literacybegreb.

Relaterede bidrag

W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

CFUmaker.dk

CFUmaker.dk

W09: AI – Misinformation og Disinformation

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

Kodechamp

Kodechamp

Klar, parat, valgfag!

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle