Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i dansk

Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I Teknologiforståelse i dansk forsker vi i begrebet computationel literacy, som handler om at lære elever at udtrykke sig kreativt med data og kodning, samtidig med at de forholder sig kritisk til digitale teknologiers indflydelse på individ og fællesskaber i samfundet. Vi vil fortælle om, hvordan vores arbejde udfolder sig i et tæt samarbejde med to forsøgsskoler. Med TEKIDANSK12 markerer vi udvikling af indhold og progressionsmuligheder mellem dansk i grundskole og ungdomsuddannelse.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse integreret i dansk og som en udvidelse det multimodale literacybegreb.

Relaterede bidrag

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

Teknologiforståelse som valgfag

No results found.