Udgangspunktet for vores arbejde er, at børn vokser op i et samfund præget af stigende digitalisering. I Teknologiforståelse i dansk forsker vi i begrebet computationel literacy, som handler om at lære elever at udtrykke sig kreativt med data og kodning, samtidig med at de forholder sig kritisk til digitale teknologiers indflydelse på individ og fællesskaber i samfundet. Vi vil fortælle om, hvordan vores arbejde udfolder sig i et tæt samarbejde med to forsøgsskoler. Med TEKIDANSK12 markerer vi udvikling af indhold og progressionsmuligheder mellem dansk i grundskole og ungdomsuddannelse.
Talk
Teknologiforståelse i dansk
Bidragydere
Relaterede bidrag
Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

W30: Programmering med Smart Motor
W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik
Teknologiforståelse som valgfag
No results found.
