Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere

Relaterede bidrag
Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne
W17: Techgiganternes fastholdelsesmekanismer

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad

W02: Evaluering af digital myndiggørelse
Klar, parat, valgfag!
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever
