Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere
Relaterede bidrag
Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

“Dear Data” i børnehøjde
“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Byg din egen sprogmodel og forstå AI indefra

W07: Teknologiforståelse med robotter

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala
No results found.
