Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

Har du styr på dine data?  Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

Har du styr på dine data? Et mødested mellem dansk og teknologiforståelse

Novel Engineering med LEGO Spike

Novel Engineering med LEGO Spike

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

Den bedste vindmøllevinge?

Den bedste vindmøllevinge?

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Drømmen om at flyve

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

No results found.