Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Teknologiforståelse i matematikfaget

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Legende tilgange til teknologiforståelseR

Teknologiforståelse for alle – Erfaringer fra MakerSpace Mors

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

No results found.