Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W25: Digital teknologiforståelse og engineering

W25: Digital teknologiforståelse og engineering

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse