Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

W06: Interaktive boganmeldelser med CoSpaces og Merge Cube

Digital competence in Norway – where to next?

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

No results found.