Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

Skyparade – Hands On for eleverne

Skyparade – Hands On for eleverne

Tools and construction for critical reflection

Klar, parat, valgfag!

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

Mod, mening og medskabelse: Fagudvikling i mødet teknologiforståelse

W26: Teknologiforståelse i børnehaveklasse, SFO og indskoling

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

Den bedste vindmøllevinge?

Den bedste vindmøllevinge?

No results found.