Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere

Relaterede bidrag

CFUmaker.dk
W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data
Teknologiforståelse som valgfag
W09: AI – Misinformation og Disinformation

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad
No results found.