Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Innovation, læring og fællesskab i FabLab Spinderihallerne

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

No results found.