Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere
Relaterede bidrag
Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting
Fagligheden i Digital Teknologiforståelse – indhold, eksempler og anbefalinger

Robotkonkurrencen World Robot Olympiad
Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø
“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

W12: Placemats- Legende tilgange til teknologiforståelser
No results found.
