Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere
Relaterede bidrag

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

W04: SkoleGPT
Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge
Hvor skal vi hen, du? Fagfornyelse, Fagudvikling og Fagmiljø
No results found.
