Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.
Talk
Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle
Bidragydere
Relaterede bidrag
Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed
“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules
Klar, parat, valgfag!

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?
First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge
On – Sammen om digital dannelse i skolen
No results found.
