Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Klar, parat, valgfag!

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

On – Sammen om digital dannelse i skolen

No results found.