Vælg en side
Talk

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Vi har undersøgt, hvordan teknologiforståelse i skolen kan udfolde sig i skolens praksis, når der er fokus på, at alle elever skal tilbydes deltagelsesmuligheder. I et systematisk review af teknologiforståelse og deltagelse for alle har vi fundet, at det er et nyt forskningsområde, hvor der er fokus på studier, der afprøver forskellige idéer til hvad, der kan skabe øget deltagelse. I vores præsentation vil vi især have fokus på den række af virkemidler, som bliver afprøvet i studierne som for eksempel peer-learning og spilbaseret læring.

Bidragydere

Faglige emner

Deltagelse Inklusion Didaktik Pædagogik

Relaterede bidrag

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

W11: Strategiworkshop: Skab fundamentet for teknologiforståelse på din skole

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

Digital competence in Norway – where to next?

Danske elevers teknologiforståelse

Teknologi er ikke for sådan en som mig – Forskning i børn og unges valg, fravalg og ulighed

W01: Design af valgfaget teknologiforståelse

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

No results found.