Vælg en side
Workshop

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Lokale K3

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i grundskolen? Så er denne workshop noget for dig. Her får du indblik i Erasmus Plus projektet Agile Edu, hvor vi sammen med lærere undersøger, hvordan vi kan involvere elever i at arbejde med små digitale data for at skabe bedre fælles (lærings)miljøer. Vi sætter fokus på et af projektets eksperimenter, hvor elever i 7. klasse gennem egne digitale undersøgelser af trivsel og fællesskaber ift. brug af mobiltelefoner har fået sprog og stemme i debatten og demokratiske beslutninger omkring mobilpolitikken på skolen. I workshoppen vil du både høre om forløbet og dets resultater og blive præsenteret for, hvordan du kan arbejde eksperimenterende med analoge og digitale teknologier og AI ved hjælp af SkoleGPT. Du får mulighed at afprøve de processer, som elever har været igennem for at udfordre og udforske mulighederne for at skabe meningsfulde undersøgelser af fælles læringsmiljø, egen mobilbrug og kultur i undervisningen.

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Anvendte teknologier

SkoleGPT Pap og robotteknologi

Relaterede bidrag

Danske elevers teknologiforståelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W13: Tekstbehandling og datamodel for tekst – hvorfor og hvordan?

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W07: Teknologiforståelse med robotter

W07: Teknologiforståelse med robotter

W09: AI – Misinformation og Disinformation

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

W27: Digital myndiggørelse gennem leg og design med Microbit

No results found.