Workshop

W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data

Lokale K3

Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i grundskolen? Så er denne workshop noget for dig. Her får du indblik i Erasmus Plus projektet Agile Edu, hvor vi sammen med lærere undersøger, hvordan vi kan involvere elever i at arbejde med små digitale data for at skabe bedre fælles (lærings)miljøer. Vi sætter fokus på et af projektets eksperimenter, hvor elever i 7. klasse gennem egne digitale undersøgelser af trivsel og fællesskaber ift. brug af mobiltelefoner har fået sprog og stemme i debatten og demokratiske beslutninger omkring mobilpolitikken på skolen. I workshoppen vil du både høre om forløbet og dets resultater og blive præsenteret for, hvordan du kan arbejde eksperimenterende med analoge og digitale teknologier og AI ved hjælp af SkoleGPT. Du får mulighed at afprøve de processer, som elever har været igennem for at udfordre og udforske mulighederne for at skabe meningsfulde undersøgelser af fælles læringsmiljø, egen mobilbrug og kultur i undervisningen.

Bidragydere

Materialer mm.

Computer

Anvendte teknologier

SkoleGPT Pap og robotteknologi

Relaterede bidrag

Robot- og maskinteknologi i en makerspace setting

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

First Lego League – innovation og teknologi for børn og unge

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

Teknologiforståelse i dansk

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde

Verdens Bedste Robotby i Børnehøjde