Er du nysgerrig efter, hvordan du kan arbejde kreativt og legende med meningsfuld og etisk brug af data i grundskolen? Så er denne workshop noget for dig. Her får du indblik i Erasmus Plus projektet Agile Edu, hvor vi sammen med lærere undersøger, hvordan vi kan involvere elever i at arbejde med små digitale data for at skabe bedre fælles (lærings)miljøer. Vi sætter fokus på et af projektets eksperimenter, hvor elever i 7. klasse gennem egne digitale undersøgelser af trivsel og fællesskaber ift. brug af mobiltelefoner har fået sprog og stemme i debatten og demokratiske beslutninger omkring mobilpolitikken på skolen. I workshoppen vil du både høre om forløbet og dets resultater og blive præsenteret for, hvordan du kan arbejde eksperimenterende med analoge og digitale teknologier og AI ved hjælp af SkoleGPT. Du får mulighed at afprøve de processer, som elever har været igennem for at udfordre og udforske mulighederne for at skabe meningsfulde undersøgelser af fælles læringsmiljø, egen mobilbrug og kultur i undervisningen.
Workshop
W16: Trivsel og læringsfællesskaber gennem legende tilgange og små digitale data
Lokale K3
Bidragydere
Relaterede bidrag

ChangeToGreen – et robotspil om grøn omstilling
W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

AFLYST! W25: Digital teknologiforståelse og engineering
W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene
Fremtidens huse – et tværfagligt projekt

W15: Lys(t) til Micro:Bit

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse
No results found.